Ofte stilte spørsmål

På denne siden har vi gitt svar på de vanligste spørsmålene vi får fra deltakere på våre nettkurs. Som regel er det enkle løsninger, og se om du finner svar på det du lurer på i denne oversikten. Klikk på pilene til høyre i det blå feltet for å se svaret på spørsmålet.

Hvis du kontakter oss via kontaktskjemaet, svarer vi deg så hurtig vi kan. Eposten er betjent i vanlig arbeidstid.

Hvordan registrerer jeg koden jeg har fått?

Alle som skal ta et nettkurs skal registrere seg. Ved registrering legger du inn din registreringskode. Førstegangsregistrering er på denne lenken:
https://www.fh-ekurs.no/registrering/

Registreringskode: XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

Så velger du kurset du skal ta.

Jeg skal registrere min kode, men får beskjed om at brukernavnet/epostadressen allerede er registrert. Hvordan kommer jeg meg videre?

Dette skjer fordi du tidligere har tatt et nettkurs hos oss, og da er du allerede registrert som bruker. I dette tilfellet må du først velge “Logg inn” i menyen. Logg deretter inn med ditt brukernavn og passord. Når du er innlogget går du til “Registrere kode” og deretter “Registrere ny kode (eksisterende bruker)“. Lim inn koden og trykk “Bruk koden“.

Jeg får meldingen: “Beklager, denne koden er allerede tatt i bruk”. Hva gjør jeg?

I dette tilfelle må du kontakte oss. Du kan ringe, sende epost eller benytte kontaktskjemaet nederst på denne siden.

Telefonnummer: +47 21 68 88 88

Epost; po**@fo*************.no

Jeg får meldingen: “Beklager, koden er ikke gyldig”. Hva er galt?

Dette betyr at det er en skrivefeil i koden, eller at noen tegn mangler. Det tryggeste er å lime inn koden fra eposten du fikk.

Jeg prøver å logge inn, men får beskjed om “Feil brukernavn og/eller passord”

Trykk på der det står “Glemt passord?”. Fyll inn epostadressen din og deretter “Gjenopprett passord.” Da vil du motta en epost med en lenke til å lage et nytt passord.

Jeg prøver “Gjenopprett passord”, men ingen ting skjer når jeg trykker på lenken jeg fikk i en epost. Hva kan jeg gjøre?

Dette problemet kan være forårsaket av problemer med bufring (caching) i nettleseren din. Tøm hurtigbufferen og informasjonskapslene i nettleseren og prøv å åpne koblingen igjen.

Dersom du ikke klarer å gjenoprette passordet, kontakt oss, og vi kan lage et nytt passord til deg.

Hvorfor kommer jeg ikke videre etter å ha sett de to første delene av kurset?

For å gjennomføre hele kurset må du først registrere deg med den koden du har fått. I tillegg må du være innlogget med ditt brukernavn (epostadressen du brukte for å registrere deg) og passord. Du fikk en epost som viser brukernavnet ditt da du registrerte koden din.

Jeg får meldingen: “Beklager, gyldighetstiden for denne koden har utløpt”. Hva er galt?

Dersom en kode er gitt i forbindelse med et kurs i en bedrift/organisasjon, er det ofte en siste frist for å registrere koden. Det er for at deltakerne skal ta nettkurset før den praktiske delen, og at nettkurset er knyttet til det aktuelle kurset som er bestilt.

Jeg får meldingen: “Beklager, koden du skrev inn har allerede blitt innløst maksimale antall ganger”. Hva er galt?

Kunden som skal ha et kurs har bestilt til et bestemt antall brukere. Koden kan ikke brukes av flere deltakere enn det er er betalt for. Ta kontakt med oss på telefon 21 68 88 88 eller po**@fo*************.no

Jeg har kommet langt ut i kurset og kommer ikke videre. Noe er galt men jeg vet ikke hva.

På alle nettsider kan problemer plutselig oppstå. Den enkleste løsningen er som regel å logge ut (velg logg ut fra hovedmenyen), Slå av PC/nettbrett/telefon, starte på nytt, logg inn på fh-ekurs.no og fortsett der du slapp. Hvis ikke dette hjelper bør du kontakte oss

Kan jeg gjennomføre kurset flere ganger?

Ja, det kan du. Du har tilgang til kurset i 6 måneder etter at du registrerte koden din, og når kurset er gjennomført første gang, kan du velge å se de delene du måtte ønske. Du kan hoppe frem og tilbake så mye du ønsker.

Kan jeg ta en pause i kurset, og fortsette senere uten å måtte starte helt fra begynnelsen?

Ja. Du kan bare logge ut, og når du ønsker å fortsette, må du logge inn, og da fortsetter du der du avslutter sist

Hvordan kan jeg enkelt se om jeg er innlogget eller ikke?

Dersom det står “Logg inn” i hovedmenyen er du ikke innlogget. Dersom det står “Logg ut“, pluss at det er et menyvalg som heter “Min konto” er du innlogget

Er det mulig å kjøpe kurset som et rent nettkurs?

Ja. I vår nettbutikk kan du kjøpe våre nettkurs. Kursene finnes enten som 1-bruker, eller som lisenspakker for flere brukere. Du finner kursene her.

Kontaktskjema

Send oss en melding ved hjelp av kontaktskjemaet.

Det er også mulig å nå oss på telefon +47 21 68 88 88

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet godtar du bruken av informasjonskapsler. This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.  Les mer

Skroll til toppen